Kollegial supervision
Denne metode er bygget op, så den er lettere at deltage i og giver øget mulighed for læring og udvikling blandt deltagerne end tidligere tiders supervisionsmetoder.
Teoretisk er metoden funderet på systemisk og narrative teorier samt på anerkendelsens psykologiske betydning i forhold til at skabe et lærings- og udviklingsmiljø.
Klik for at se i fuld størrelse.
Denne metode virker særligt godt fordi:
- Den tager udgangspunkt i at deltagerne skal ressources og anerkendes før det er muligt at kigge nysgerrigt og udviklende på problematikken.
- Den hjælper det reflekterende team ved at sætte simple og klare rammer op for deres arbejde.
- Den hjælper intervieweren ved at lade det reflekterende team få en større rolle end i andre supervisionsmetoder.
|
Jeg kan bl.a. forestå:
- Undervisning for ledere, som vil have en introduktion til metoden.
- Uddannelse af tovholdere, som har ansvaret for at styre supervisionerne.
- Indkøring af metode for alle medarbejdere
- Afholdelse af supervisioner ud fra denne metode.
|